Varför vi testar

Syftet med alla våra tester, är att vi ska kunna hjälpa dig att hitta den bästa produkten för dig. Oavsett din budget och dina preferenser.

Att köpa ny köksutrustning kan ofta bli till ett ganska tidskrävande, och ibland dyrt, projekt. Det finns många produkter att välja på och det kan vara svårt att navigera bland alla sortiment.

Målet med våra tester är att du ska spara så mycket tid som möjligt på research, men också öka chanserna för att du hittar den produkt som passar dig och dina behov bäst.

Det finns sällan en ”one-size-fit-all” och av den anledningen presenterar vi alltid minst två produkter i varje köpguide. Vi kategoriserar alltid varje produkt, så att du redan från början vet vilken typ av användare den passar bäst.

Ju mer kunskap du har om produkter och marknaden, desto större chans har du att göra ett bra köp. Vi gör därför vårt yttersta för att dra fram alla fördelar och nackdelar med respektive produkt.

Vad vi fokuserar på

Exakt vad vi tittar på i våra tester, kan skilja sig mellan olika produkter, beroende på dess funktion. Generellt sett tittar vi främst på:

  • Slutresultatet/prestandan
  • Kvalitén på materialet
  • Funktioner
  • Pris
  • Design
  • Användarvänlighet (navigering, rengöring, underhållning etc.)

Vi publicerar och listar endast produkter vi tror på – de vi anser vara mest prisvärda inom sitt segment. För att kunna listas behöver man alltså uppfylla en godkänd nivå i ovanstående kriterier.

Hur våra tester genomförs

Våra tester följer en specifik process, för att vi ska kunna ge dig en så objektiv, bred och detaljerad utvärdering av respektive produkt som möjligt.

Eftersom smaker och erfarenheter kan skilja sig en hel del, så förlitar vi oss inte enbart på våra egna tester – utan lägger även stort fokus på vad andra konsumenter tycker.

Så här ser vår process ut för varje test:

1. Gå igenom butiker, tester, recensioner, forum, nyheter och videos för att identifiera de populäraste och högst betygsatta produkterna.

2. Vi testar och recenserar ovanstående produkter, i den mån vi har tillgång till dem.

3. Oavsett om vi har tillgång till produkten eller ej, så gör vi nu research för att se vad andra konsumenter tycker och har för erfarenheter av respektive produkt.

4. Vi filtrerar ut de produkter som inte håller måttet. Kvar har vi de produkter som har fått högst betyg från oss och utomstående recensenter.

5. Vi skriver nu den slutgiltiga recensionen av varje produkt som kommit med i vårt bäst i test. Recensionen är en sammanfattning av våra och de utomstående testarnas erfarenheter och åsikter om produkten.

Research

Som du ser så är research en stor del av vår process och utvärdering av varje produkt. För att kunna ge dig en så bred, genuin och detaljerad recension som möjligt, så försöker vi hitta så många utomstående tester som möjligt.

Det innebär att vi läser tester, recensioner, foruminlägg och Youtube-klipp för att se vad andra konsumenter tycker och har för erfarenheter.

Majoriteten av vår research kommer från:
Amazon.com
Goodhousekeeping.com
Foodandwine.com
Wired.com
Which.co.uk
Thespruceeats.com

Utvärdering

När vi utvärderar varje produkt så tar vi både våra och andra recensenters slutresultat i beaktning. Ingen åsikt väger tyngre än den andre.

Eftersom vi plockar in åsikter från så pass många utomstående röster, så hoppas vi kunna erbjuda en så bred överblick av varje köksverktyg som möjligt. Vi vill kunna identifiera alla styrkor och svagheter med produkter, så att du enkelt kan se om den möter dina kriterier eller ej.

Helt opartiska

Om du skulle klicka dig vidare från vår sida, till en butik och köpa en produkt därifrån – så kan vi i vissa fall få en viss provision för ditt köp.

Det påverkar varken ditt köp, eller informationen som finns på Kockhuset.

Vi värnar om vår integritet. Om vi inte gillar en produkt, så kommer vi heller inte nämna den. I ett par fall har vi även varnat om vissa produkter, som annars brukar listas högt upp på andra sidors tester.

Vi ämnar alltid vara opartiska, ärliga och öppna i vår kommunikation och våra rekommendationer.